6 uur en al wakker. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joyce Jansen - WaarBenJij.nu 6 uur en al wakker. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joyce Jansen - WaarBenJij.nu

6 uur en al wakker.

Door: Joyce Jansen

Blijf op de hoogte en volg Joyce

03 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal, via deze weg wil ik jullie allemaal laten weten dat ik veilig ben aangekomen. We hebben een goede vlucht gehad met lekker vliegtuigvoedsel en veeeeel drinken. We kregen ijs, marsen, mentos noem maar op haha. Het was ook heel gezellig met zn alle. Dat moet helemaal goed komen deze 4 maanden.

Aangekomen in Zanderij moesten we best lang wachten voor ons gevoel. Het was wel meteen heel warm haha. Toen we alle koffers hadden moesten we opzoek naar het kantoor waar onze taxi besteld was, deze hadden we gelukkig snel gevonden en zelfs onze naam stond op het papier. Met het goede bedrag erbij! PERFECT!

In de taxi veel gezien, het is hier zoooo groen. Echt supermooi! Toen het donker was kwamen we in Paramaribo aan, maar al veel mooie oude gebouwen gezien. Ook de casino's waren niet onopgemerkt gebleven. We hebben ook meteen besloten dat we daar een avondje naar toe willen.

In het huis was de huisbaas er nog niet, hij wist wel dat we kwamen maar hij wilde graag een massage nemen dus toen kwam hij wat later. Het viel opzich wel mee, het was maar een kwartiertje ofzo. We hebben meteen kennis gemaakt met onze huisgenoten en die hebben ons meteen wat dingen verteld van waar we boodschappen konden doen en uit konden gaan.

We zijn nog even naar de supermarkt gegaan, toen met zn alle ons avondeten op: Chips en gaan slapen.

Nu is het hier 6 uur en ben ik al klaar wakker, fijn zo'n jetlag haha.

Dikke kus! x

• 03 Februari 2013 - 10:19

Oma Jansen:

hoi joyce ik heb al twee briefen gehad ben er erg blij mee
    ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan
    hier is ook de zon maar niet zo warm als bij jouw
    groetjes oma

• 03 Februari 2013 - 13:19

Bart:

Hoi Joyce fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent.
    Geniet van je verblijf daar, lekker bruin bakken in het zonnetje, heerlijk eten van de Surinaamse keuken en zelf naar de markt om spulletjes te kopen.

succes,
    Bart

• 03 Februari 2013 - 16:00

Belinda:

Hoi Joyce, leuk om je verhaal te lezen, het is toch wat zo ver weg van ons allen.
    Geniet ervan en kijk uit.
    Belinda

• 04 Februari 2013 - 14:16

Henriëtte:

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen, ik hoop vandaag een leuke kennismaking?

Groeten,

Henriëtte

• 06 Februari 2013 - 15:11

Ton Beije:

Hoi Joyce,
    Al een beetje gewend nu ?? Lekker he die warmte. Je went er vanzelf aan, trouwens ook aan de stortbuien die de komende maanden volgen.
    Weet je al wat je stageschool wordt ??
    Veel plezier en een goede stageperiode. Ik ga vrijdag weer op skivakantie met tante Natasja, naar Kleinarl, dus volgende week geen mail van mij. Misschien lukt appen wel.

Dikke kus,

opa

• 07 Februari 2013 - 22:48

Natasja:

Ha Joyce, leve social media! Zo wordt communicatie wel heel makkelijk gemaakt. Fijn dat de reis en eerste indruk goed zijn, ben heel benieuwd naar de eerste werkervaring. Diner met chips lijkt me lekker maar we rekenen ook op een echt Surinaams diner na jouw terugkeer dus begin maar met oefenen;) Gr. Natasja en de mannen

• 08 Februari 2013 - 18:35

Annerieke:

Hoi lieve Joyce,
    Nou, daar zit je dan in Suriname! Fijn dat je een goede reis hebt gehad en dat het mooi weer is, want daar had je erg veel zin in! Hier heeft het net weer gesneeuwd. Ik weet niet precies wanneer je stage gaat beginnen, maar heel veel succes! Het zal je best goed af gaan want 'juf zijn' zit echt in je. Veel liefs van ons allemaal. Gr. Annerieke